zaterdag 2 april 2016

How-to: Galaxy cake maken zonder een airbrush

Om een galaxy (heelal) effect op een taart te krijgen heb je eetbare verf nodig. Meestal wordt aangeraden om kleurpoeder te mengen met pure alcohol of kant en klare eetbare verf te kopen. Ik gebruik Glycerine met een druppel kleurstof. Niet ideaal, maar ik had niks anders in huis. Het duurt namelijk best lang voordat je taart helemaal is opgedroogd. Het voordeel is dat het je taart een mooie glans geeft.

Met een airbrush is het makkelijker een mooi kleurverloop te creƫren. Helaas heb ik geen airbrush dus ga ik aan de slag met eetbare verf en sponsjes.

Galaxy cake


Ik pak drie bakjes en maak de eetbare verf zoals hier boven is beschreven. Ik kies voor donker blauw, zwart en paars. 


Ik heb de taart eerst bekleed met blauw fondant. Als je plekjes vergeet dan valt het niet zo op doordat het blauw al in de stijl van de galaxy is. Waarschijnlijk lukt het met wit ook wel zolang je alles goed bedekt.



Ik knip een schuursponsje in stukjes en doop deze in de eetbare verf. Ik maak vegen op de taart. Steeds een stukje per kleur en ga dan weer verder met een andere kleur. Met een kwastje verf ik de onderste rand. Ook veeg ik met het kwastje de kleuren wat door elkaar om een mooier verloop te hebben.


Zodra alles is bedekt met eetbare verf voeg ik wat witte glitters toe voor het effect. Daarna maak ik het helemaal af met PME pearl spray. Dit is de finishing touch en zorgt echt voor een galaxy uitstraling.



Ik plak er nog wat zilver geverfde sterren op en daarna decoreer ik de taart verder in het thema. 

Heelal taart how to

Geen opmerkingen:

Een reactie posten